miércoles, 3 de diciembre de 2008

ACTA REUNIÓ PARES I MARES P4 AMB DELEGADES

• Lloc: Aules P4 CEIP Arenal de Llevant
• Dia: 24 de novembre de 2008
• Hora: 19.00 – 21.00
• Assistents: 18 pares i mares P4A / P4B
Reunió moderada per les Delegades:
• Sandra López (P4A)
• Isabel Custodio (P4A)
• Marta Salsench (P4B)
• Elena Bartolozzi (P4B)
Ordre del dia:
1. Lectura de l’acta de la reunió de delegades amb Cap d’Estudis
2. Precs i preguntes / suggeriments
3. Sortides familiars P4


Punts tractats:
1. Lectura de l’acta de la reunió de delegades amb Cap d’Estudis
Es llegeixen i comenten els punts tractats durant la reunió del passat 3 de novembre de 2008. En cursiva, s’afegeixen els comentaris a la reunió de P4 que es consignen a l’acta:
Preguntes més freqüents: Es passa una informació on es descriuen els dubtes més freqüents. En aquest sentit l’Eulàlia ens comenta que una de les funcions dels delegats/des és la de fer de filtre contestant a les preguntes més habituals que fan els pares: esmorzar, bata, anglès, etc. Aquesta informació juntament amb la circular d’inici de curs pot servir per resoldre molt dubtes sobretot per P3.
OK. No genera més comentaris.
- Participació tasques escola: S’explica que les tasques que es proposen per fer a l’escola són totalment voluntàries i que l’objectiu principal és que els infants i les famílies tinguin un contacte més proper amb l’escola i puguin participar en alguna tasques per millorar-la.
Es comenta que el passat dissabte 22 de novembre va haver la primera jornada EQC amb una molt bona participació, i que es van pintar els jocs del pati, es van folrar llibres i es van penjar cortines. Tothom està informat. No genera més comentaris.
- Participació dels professors en activitats de l’AMPA: Els professors comenten que la participació en les tasques de l’AMPA durant l’horari lectiu és complicat perquè tenen el programa curricular molt carregat, encara que estan oberts a possibles propostes. Fora de l’horari escolar la participació del professorat en esdeveniments com Carnestoltes, festes fi de curs, etc., és una decisió totalment voluntària.
OK. No genera més comentaris.
- Coordinació preguntes dels pares/mares de la primera reunió i de les propostes: Les preguntes que sorgeixin de la propera reunió amb les pares i mares s’enviaran primer a les coordinadores per poder unificar-les i així facilitar feina a l’Eulàlia a l’hora de respondre-les. Es farà igual amb les propostes que sorgeixin entre els delegats de cada curs.
Es comenta que es passarà l’acta d’aquesta reunió a les coordinadores de Delegats per a que l’eulàlia pugui preparar una resposta conjunta. No genera més comentaris.
- Temps d’acollida de tarda (16:30/17:00 hores): Es planteja la possibilitat de fer alguna activitat durant la mitja hora d’acollida però el professorat no ho creu realment necessari. L’Eulàlia explica que en realitat aquest temps s’escurça a uns vint minuts durant els quals molts infants estan berenant. Es planteja la possibilitat de posar uns contes a l’abast dels nens/es. L’Eulàlia comenta que ho parlarà amb la Rebeca.
Quant al ràtio de monitors el número és totalment correcte:
• 1 monitor /10 infants EP
• 1 monitor/ 8 infants EI
S’acorda que és un temps massa limitat com per a proposar activitats, i que ja està bé que els infants xerrin entre ells i descansin una estona, però sí que haurien d’estar al menjador SENSE JAQUETA ni motxilla, berenant tranquil•lament, i sempre amb la possibilitat de que les monitores pugui dinamitzar algo (contes, pintar... ) en ocasions determinades
- Homenatge a Montserrat Vila: Montserrat ha estat una professora que va acompanyar als nostres infants des de l’inici de l’escola. Era una professora d’Educació especial. Molts de nosaltres agraïm molt la seva tasca i per això una de les mares va pensar en fer un petit article com a mostra del seu agraïment durant tots aquests anys. Tots els cursos es van sumar. Tots els delegats/des que vulguin podran afegir algun comentari (es passarà per e-mail).
OK. No genera més comentaris.
- Figura del delegat: pont de comunicació entre els pares i l’escola. El delegat ajudarà a resoldre als pares/mares els problemes generals i quan als personals els adreçarà al tutor/ra corresponent. Els coordinadors de delegats estaran convidats a la reunió de la Junta de l´Ampa per fer d´intermediaris. Els delegats ( de fet tots els pares) a les reunions de les comissions.
OK. No genera més comentaris.
- Karate: Es pregunta la valoració de l’activitat de Karate. L’Eulàlia diu que ells des de l’inici no van valorar positivament fer aquesta activitat dins de l’entorn escolar perquè la metodologia, els valors i l’alta competitivitat , és diferencia molt de la filosofia que caracteritza a l’escola però fa l’aclariment que mai s’han negat només han donat la seva opinió al respecte.
OK. No genera més comentaris.
- Anglès: Es comenta la possibilitat d’impartir algunes de les activitats extraescolars en anglès. S’obre la possibilitat d’estudiar-ho.
OK. No genera més comentaris.
- Prec del professorat: El professorat transmet la preocupació als pares i mares de que durant les jornades de portes obertes s’ha de vigilar als infants i tenir cura de tots els materials de l’escola. Durant les jornades de la castanyada a l’aula de música es van obrir calaixos, es van deixar fora instruments, es va desafinar la guitarra i a l’aula de ciències es van canviar de lloc les lupes binoculars, etc. Es queda que es comunicarà als pares.
Es comenta que és cert, que alguns pares també van tenir la mateixa sensació i que els sabria molt greu que s’eliminessin les jornades de portes obertes pel comportaments d’alguns pares/mares i nens incívics. S’acorda que com a pares també podem cridar l’atenció a nens/es si presenciem aquests comportaments. També s’acorda que es pot fer un mail recordatori o una tag al blog a la propera jornada de Portes Obertes cridant a la responsabilitat de tots durant la Jornada.
- Festivals i festes de fi de curs: l’escola explica que no faran muntatge de festivals perquè ocupen molt de temps en la preparació per tal de mostrar als pares/mares el que saben fer els seus nens/es i tot això fa que l’acte perdi el sentit pedagògic. Una de les mares proposa realitzar una festa a mig camí on pares/infants i professorat pugin participar. S’obre la possibilitat d’estudiar-ho.
Es comenta que l’any passat es va distribuir un DVD entre els pares / mares de nens que feien activitats en festivals interns. Es demana que aquest any també es faci i que l’escola gravi les activitats i faciliti que es puguin distribuir DVD’s
A més, les delegades comenten un parell de temes sorgits en converses amb les professores de P4:
• Feinetes dels nens: A P4 ja no es donen totes les consignes per a casa per escrit sinó que de vegades s’alternaran amb encàrrecs orals. Aquesta estratègia te per objectiu fomentar la responsabilitat en els nens i la comunicació entre pares i nen/es.
Alguns pares de P4 comenten que els seus fills no expliquen a casa què han fet a classe o què han de portar, per molt que els preguntin. Suggereixen que les mestres identifiquin els nens als que els costa més i se’ls doni una mica de suport, mentre es posen al ritme dels altres nens, per tal de no quedar-se despenjats i no perjudicar al grup si s’han de portar coses per tota la classe.
• Importància de posar betes en els abrics dels nens i coses de penjar
Alguns pares de P4 comenten que és un tema històric i que intenten fer-ho.

2. Precs i preguntes / suggeriments

• Tema menjador: Es demana informació sobre la quantitat / qualitat del menjar i actituds al menjador. S’informa del tema tractat durant la reunió de l’AMPA i la reunió de delegades amb Eulàlia. Els pares expressen preocupació per la desinformació. Molts pares no saben que la comissió de menjador està formada per pares i mares voluntaris i que recullen les propostes que els pares i mares fan cada any.
Les delegades insisteixen en la possibilitat oberta a que qualsevol pare / mare s’incorpori a la comissió de menjador de manera que, a més de disposar d’informació de primera ma, passi a col•laborar activament en la mateixa. Alguns pares demanen ser informats de les convocatòries de les reunions de la comissió per valorar la possibilitat d’assistir. També demanen informacio sobre inspeccions sanitàries: quantes vegades es fan inspeccions a l’escola, resultats de les inspeccions, qui les fa.
• Tema neteja: Algun pare demana cada quan temps es netegen els lavabos de l’escola i a quina hora. Aquesta pregunta sorgeix arrel d’alguns rumors que els lavabos del gimnàs es netegen un cop al dia, cosa que alguns pares avaluen com a molt poc
Els pares demanen confirmar si efectivament els lavabos es netegen un cop al dia, i si és així, demanen les raons per no ampliar-ho a dos o tres cops al dia.
3. Sortides familiars P4
No es treballa el tema ja que fa un mes es va distribuir un document resum de les activitats proposades per al curs. Quedem pendents per a la propera activitat, el segon trimestre: sortida a la neu o Calçotada. També del sopar de mares.

A LA PÀGINA SEGÜENT ES RESUMEIXEN ELS PUNTS MÉS IMPORTANTS TRACTATS DURANT LA REUNIÓ I QUE DEMANEN SER TINGUTS EN COMPTE PER CAP D’ESTUDIS / DELEGADES.


RESUM: QÜESTIONS IMPORTANTS A DEBATRE SOTA LA OPINIÓ DE PARES I MARES DE P4

 Ser informats de les reunions de la comissió AMPA de Menjador, per tal de tenir poder assistir qui ho desitgi i disposar de més informació sobre les incidències i millores en les desviacions detectades amb el tema de menjador a inici de curs

 Informació sobre inspeccions sanitàries i alimentàries del menjador (freqüència, resultats) ja que alguns pares se senten desinformats al respecte

 Informació sobre freqüència de neteja de lavabos de l’escola. Alguns pares opinen que un cop al dia és massa poc per al numero actual d’alumnes de l’escola

 Informació a proporcionar per les mestres de curs (P4) sobre els grans temes treballats a classe per períodes (exemple, cada mes, cada dos mesos). Els pares volen participar activament del procés d’aprenentatge dels seus fills però desconeixen els temes que tracten a classe i no tots els nens encara informen amb detall. Es proposa que les delegades es coordinin amb les mestres i pengin al blog o al web els grans temes (exemple: els aliments, el cos humà, etc) que els nens treballen a classe

 Suport als nen/es més petits o amb més dificultats per transmetre informació a casa (feinetes, encàrrecs de portar coses...), mitjançant l’aportació de notes per escrit, per a que aquests nen/es també puguin fer les feines que se’ls encomanen o portar els elements que se’ls demanen.

La reunió acaba el dilluns 24 de novembre a les 20.15.

No hay comentarios: